
در طراحی ماشین های تراش برای کنترل دوران اسپیندل از کلاچ استفاده می شود. کلاچ ها به گونه های مختلفی طراحی و ساخته می شوند از متداول ترین شیوه های طراحی در ساخت کلاچ دستگاه تراش می توان به کلاچ های الکتریکی و مکانیکی اشاره کرد. در دستگاه تراش تبریز از یک کلاج مکانیکی برای کنترل دوران اسپینل استفاده می شود.
برای کنترل کلاچ دستگاه تراش تبریز از یک ماهک چدنی استفاده شده. به گونه ای که ماهک به وسیله یک اهرم توسط اپراتور تحریک می شود و صفحات کلاچ تحت فشار قرار می گیرند.
ماهک کلاچ تراش تبریز به شکل هلالی طراحی و ساخته شده است.
ماهک در واقع یک اهرم مکانیکی است که از یک طرف به اهرم دسته کلاچ و از طرف دیگر با هوزینگ کلاچ درگیر است.
ماهک باید در حین دوران کلاچ بتواند هوزینگ را جابجا کند.
بنابراین احتمال فرسودگی سر پنجه های ماهک بالا می باشد و به همین دلیل از قطعاتی به نام گوشواره کلاچ استفاده می شود.
برای سرویس تعمیر و یا رفع ایراد تمامی ماشین های ابزار با تیم فنی ما تماس بگیرید.
سنگ ماهک یا گوشواره کلاچ قطعاتی هستند که نیروی ماهک را به هوزینگ کلاچ منقل می کنند و همواره با هوزینگ درگیرند بنابراین باید از آلیاژی ساخته شوند که در مقابل فرسایش مقاوم باشد.
برای سرویس تعمیر و یا رفع ایراد تمامی ماشین های ابزار با تیم فنی ما تماس بگیرید.
برای اطلاع از قیمت خط کش دیجیتال (انکودر خطی) و لوازم مورد نیاز برای نصب با شماره 02166393900 تماس بگیرید و برای بررسی مسائل فنی با مهندس سمنانی 09121473023 تماس بگیرید.
سنگ ماهک یا لغزنده به گونه ای طراحی و ساخته شده که دارای دو لبه صاف وصیقلی می باشد تا بر روی سطح رینگ بلغزد و کمترین اصطکاک را با رینگ کلاچ داشته باشد و به کمک پین دنباله دار بتواند درون ماهک بازی کند.
کاهش توان بار برداری ماشین تراش تبریز دلایل زیادی دارد. فرسودگی صفحات کلاچ، تنظیم کلاچ، فرسودگی تسمه های انتقال نیرو، و... از عوامل موثر در این زمینه خواهند بود.
ولی یکی دیگر از دلایل زیر بار ماندن تراش تبریز فرسودگی سنگ ماهک یا گوشواره کلاج است.
گوشواره کلاج یا لغزنده ها به مرور زمان فرسوده شده و امکان فشرده سازی کامل صفحات کلاچ را از دست می دهند به همین دلیل توان بار برداری ماشین کاهش یافته و دستگاه زیر بار می ماند.
برای سرویس تعمیر و یا رفع ایراد تمامی ماشین های ابزار با تیم فنی ما تماس بگیرید.
قبل از اقدام به تعمیر کلاچ دستگاه تراش تبریزبا کارشناسان ما مشورت کنید شاید دستگاه شما به یک تنظیم ساده نیاز داشته باشد ونیازی به خرید قطعه یا تعمیر اساسی نباشد.
کلاچ دستگاه تراش تبریز به دلایل گوناگونی دچار مشکل می شود. خرابی شش پری کلاچ، لقی یا فرسودگی اهرم های کلاج، تنظیم موقعیت هوزینگ و شفت کلاچ و همچنین فرسودگی گوشواره یا سنگ ماهک کلاچ از دلایل بروز مشکل در سیستم کلاچ تراش تبریز خواهد بود.
برای تعمیر کلاچ ماشین تراش تبریز بهتر است تمامی قسمتهای مربوط به کلاج مورد بررسی قرار گیرد سپس اقدام به خرید قطعات یدکی و تعمیر نمود.
جهت مشاوره فنی رایگان از متخصصان ما در این زمینه کمک بگیرید.
سنگ ماهک و یا گوشواره کلاچ در انبار موجود است.
ما در فروشگاه ماشین افزار تهران گوشواره کلاچ و سایر قطعات یدکی ماشین تراش تبریز را تهیه و آماده ارسال نموده ایم.
لطفا برای گرفتن قیمت و خرید لوازم یدکی با ما تماس بگیرید.